Wednesday, April 6, 2011

i'm the one that have been called as alien .


alien ? apakah ? la . alien pun tak tahu ? kesian . g google sana . suda ? bagus :)
alkisahnya, cerita dimulakan dengan bismillah :)

mesti siapa siapa yang baca entry ni pelik kenapa aku di panggil alien ? jap ! pelik ke ? okay . perasan je lebih . aku mula di panggil alien oleh senior aku . si gila pink . haha . mampus aku kalau dia baca . maaf na orang tua . ouh . reason . lupa plak nak bagitau . ini semua gara gara aku pakai contact lens . biasa la . saya budak kampung . tu yang out to date sikit . huhu . kesian , kan ?

people around me cakap aku nampak lain without my spec . sampai ada my friend yang tak kenal kot . sadis gila . just take a look by yourself . then, give a comment . beza sangat ke ? aduyaii .






see ? pada aku tade la beza sangat pun . tapi pelik bila kawan aku tak kenal . 
sebab aku pernah sergah kawan aku dan boleh plak dy cakap "eh . sapa kau ? !" cesss . buat malu aku je . da la masa tu kat kafe .

eh . cerita balik pasal alien . lens aku pakai warna hazel . saja . gedik . tapi boleh plak kawan aku tanya macam ni ;

dia ; eh . kau pakai lens warna ape ?
aku ; hazel la . nape ?
dia ; ye ke ? tapi kenapa aku rasa warna dia macam warna hijau lumut dalam kolam ikan tu ?
aku ; hah ? *tak mampu bersuara*
-kebetulan tengah duduk dekat dengan kolam ikan-

tak boleh blah kan ? ada plak dia samakan dengan warna lumut dalam kolam ikan . hailaa -.-" sampai hati .


hijau lumut ke ni ?

lagi satu situasi yang aku tak boleh terima . masa tu aku tengah tengok tengok aksesori kat kedai . then , tiba tiba . jeng jeng jeng *drum roll*

pekerja  ; dik , pakai contact lens kan ?
aku ; errkkk . ye . *terkejut kot . tetibe ade kat belakang aku ngan muka putih melepak dengan bedak*
pekerja ; pakai yang tak ade power eh ?
aku ; eh . tak la . ada power . 
pekerja ; ouh . ingatkan tade . sebab ade contact lens baru sampai , yang tade power .
aku ; ouh . ye ke ? tape la .
-terus ajak membe aku keluar dari kedai-


. the end .


p/s ; near to the end of the sem .

No comments: